עורך דין רשויות מקומיות

הרשות המקומית מהווה יישות העוסקת בניהול העניינים המקומיים של יישוב או קבוצת ישובים ואמונה על מתן שירותים מוניציפליים בתחומים שונים, ביניהם: חינוך, תשתיות, מים, תרבות, תברואה, רישוי עסקים, מיסוי עירוני והיטלים, פיקוח ועוד. 
טיפול וייעוץ משפטי מסוג זה הניתן מטעם עורך דין רשויות מקומיות, דורש מומחיות, הבנה ובקיאות בענייני הרשויות המקומיות, וכאן משרדנו נכנס לתמונה.

להלן תחומי ההתמחות והפעילות שלנו בכל הנוגע לרשויות המקומיות:

  • משפט מנהלי וליטיגציה מנהלית: התמחות במשפט המנהלי על כל רבדיו, לרבות תחום הרשויות המקומיות, הכולל, בין היתר, ייצוג עותרים בעתירות מנהליות כנגד החלטות של רשות מקומית, תקיפה וביטול של חיובים במיסוי מוניציפאלי, ייעוץ וייצוג בהליכי מכרז ציבורי וכד'.
  • ארנונה: בדיקה, הפחתה וביטול של חיובי ארנונה המושתים על עסקים, מתן ייעוץ משפטי וניהול מו"מ עם הרשויות. בנוסף, משרדנו מתמחה בהגשת השגה על חיוב ארנונה, ערר ארנונה, ניהול הליכים בפני ועדת ערר לענייני ארנונה, ערעור מנהלי על החלטת ועדת ערר לענייני ארנונה, הגשת עתירות מנהליות לבית משפט לעניינים  מנהליים ולבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק כנגד החלטות הרשות, ערעורים לבית המשפט העליון.
  • אגרות והיטלי פיתוח (תיעול, סלילה, מים, ביוב): בדיקה, ביטול והפחתה של אגרות והיטלי פיתוח המושתים על-ידי הרשויות השונות ועל-ידי תאגידי המים הכוללות, בין היתר חיובי תיעול, סלילה, מים וביוב. הגשת הליכים משפטיים כנגד הרשויות ותאגידי המים, כגון תביעות נגד הרשות, תביעות השבה, הגשת צווי מניעה וצווי עשה ועוד.
  • מכרזים: ייעוץ משפטי וייצוג לקוחות המשרד בתחום המכרזים הכולל, בין היתר, ליווי בהליכי הגשת מסמכי המכרז וכן מתן ייצוג משפטי בהליכים משפטיים הנובעים מהחלטת ועדת מכרזים.
  • רישוי עסקים: בין יתר פעולות משרדנו בתחום רישוי עסקים, אנו מלווים בעלי עסקים ומבצעים בדיקות מקדימות האם נדרש רישיון עסק. במידה ואכן נדרש רישיון עסק, משרדנו מלווה את בעל העסק בבדיקת התנאים, דרישות הרשות הרלוונטית ובקבלת ההיתרים והאישורים המתאימים כגון: אישור כבאות, משטרה, תברואה, איכות הסביבה ועוד. כמו כן, אנו פועלים כנגד החלטת הרשות המקומית שלא להנפיק רישיון עסק ו/או להנפיק רישיון עסק מוגבל, כנגד החלטת רשות על סגירה מנהלית של עסק פעיל ועוד.
  • אגרות שונות: הפחתה ו/או ביטול של אגרות שונות המושתות על-ידי הרשויות השונות כגון אגרות שילוט, אגרת פינוי אשפה, אגרת שמירה ועוד, אם באמצעות מו"מ עם הרשות ואם באמצעות הגשת הליכים מתאימים לבתי המשפט המוסמכים.

ייצוג לקוחות בעניינים מנהליים ע"י עורך דין רשויות מקומיות בפני הרשויות וגופים שונים

משרדנו מלווה את לקוחותינו בתחום המשפט המנהלי החולש על נושאים שונים ומגוונים, ביניהם תכנון ובניה, ארנונה, חינוך, מכרזים, עמותות, רישוי עסקים ועד רשויות מקומיות.

המשפט המנהלי בישראל מגדיר את ערוץ ההידברות בין מוסדות המדינה השונים והרשויות המקומיות לבין האדם הפרטי. דרך פנייה לבית המשפט לעניינים מנהליים ולבית המשפט העליון או לוועדה הרלוונטית, יחד עם סיוע של עורך דין המתמחה במשפט מנהלי, תוכלו לחסוך זמן התדיינות רב עם גופי ממשל ולהתקדם ביעילות עם תהליכים ה"תקועים" זמן רב.

חשוב להבין, אדם שנקלע לחזית מול רשות מקומית או משרד ממשלתי, מרגיש לא פעם בודד אל מול גופי ענק, שיכולים להרגיש "אטומים" או סבוכים לאור בירוקרטיות אינסופיות, ויכול לבזבז משאבים רבים ללא הצלחה, מפאת חוסר הידע כיצד להתמודד.

משרד עורכי הדין אריק כהן עומד לרשותכם וישמח להעניק לכם ייעוץ וליווי משפטי מקצועי לאורך כל הדרך אל המטרה ולמימוש האינטרסים והזכויות שלכם.

דילוג לתוכן