עורך דין ארנונה

כל שוכר של מבנה או בעל עסק, בית או דירה, מכיר היטב את חיובי הארנונה המושתים עליו מטעם הרשות המקומית. מדובר בסכומים בלתי מבוטלים המגיעים לאלפי שקלים בשנה, כתלות בגודל הנכס, בסיווגו ובמיקומו. יחד עם זאת, מה שלא כולם יודעים הוא שלעיתים קרובות קביעת הארנונה הינה שגויה, או לכל הפחות ניתן לערער עליה ולחסוך ממון נכבד. בשורות הבאות נסקור את הנושא ונבין מדוע כדאי לקבל ליווי מטעם עו"ד ארנונה.

הייתכן שהתרחשה לכם טעות בחישוב הסכום?

יש אנשים פרטיים ובעלי עסקים שאינם מעלים על דעתם שהארנונה שנקבעה להם פשוט שגויה. הם סבורים, כרבים אחרים, שמדובר בהליכים מדויקים המבוצעים על ידי בעלי מקצוע מיומנים. אבל גם אם מדובר בהליך המבוצע ברמה מניחה את הדעת ברשות המקומית (מה שלא תמיד קורה), תמיד יש מקום לטעויות – והן אכן קורות. 

בפועל, הארנונה נקבעת משטחו של הנכס ומסיווגו, כאשר ישנם הבדלים למשל בארנונות של מבני מגורים, מבני מלאכה, משרדים, מבנים תעשייתיים, מבנים המשמשים חברות הייטק ועוד. אפילו בתחום פשוט לכאורה מעין זה של סיווג הנכס, יכולים להתקיים אי דיוקים שמובילים לחיוב יתר של בעל העסק באלפי שקלים בשנה. במקרה זה, חשוב לפנות אל עורך דין שייעץ וילווה אתכם כפי שנראה בהמשך. 

מרכיב משמעותי שני בחישובי ארנונה הוא כאמור שטח הנכס, וכאן הטעויות אפילו נפוצות יותר. על פניו, החישוב אמור להיות מסודר, אחיד וברור, אבל המציאות שונה מהתיאוריה שכן כל רשות מחשבת שטחים בצורה שונה, לרבות חיוב שטחים משותפים במבנה, חיוב קירות פנימיים או חיצוניים וכד'. 

מעבר לכך, יש עוד טעויות ובעיות רבות שיכולות להתרחש סביב חיוב הארנונה, ובהחלט ניתן להפחית ולעיתים אף לבטל את התשלומים בעזרת עורך דין ממשרדנו המתמחה בתחום. 

ליווי מטעם עורך דין רשויות מקומיות

עורך דין למיסוי מוניציפאלי, הוא בעל מקצוע המתמחה באופן ספציפי בהתנהלות מול הרשויות המקומיות ושלוחותיהן. עורך הדין יסביר לכם כי ישנן לא מעט דרכים לפעול למען הפחתת ואף ביטול הארנונה. כך למשל, ניתן להביא לביטול הארנונה מכל וכל בטענה שהחוב למעשה כבר נפרע, שאינכם בעלי שליטה, שאינכם מחזיקים עסק בהתאם לפקודת העיריות, שהנכס אינו מצוי באזור המצוין בהודעת התשלום, ועוד. 

כמו כן, במהלך 90 יום מאת קבלת הודעת התשלום ניתן להגיש השגה אל מנהל הארנונה. למנהל הארנונה יש 60 יום להשיב להשגה שמגיש הנישום, ובמידה שהתקבלה תשובה חיובית או שלא התקבלה הודעה בכלל – הרי שהבקשה אושרה. כבר בשלב זה כדאי להיוועץ עם עורך דין לצורך הפחתת הארנונה, שיסביר לכם כיצד לנסח את הבקשה בצורה העניינית, המקצועית והמושכלת ביותר שתגביר את סיכויי האישור. 

בוודאי שליווי מטעם עורך דין מקצוען חשוב במידה שהבקשה נדחתה על ידי המנהל, בין אם בצורה חלקית או מלאה. במקרים אלו יש להגיש ערר לועדת הערר לענייני ארנונה ולפרט את טענותיכם בצירוף מסמכים רלוונטיים. מדובר בוועדה המורכבת מנציגי הרשות המקומית ועורך הדין מטעמכם רשאי לייצג אתכם בפניה. לבסוף, גם אם החליטה הוועדה לדחות באופן מלא או חלקי את הערר, ניתן להמשיך ולפנות אל בית המשפט המחוזי בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים ואף לבית המשפט העליון, כפי שמשרדנו פעל ופועל עבור לקוחותיו. 

למידע נוסף וקבלת סיוע משפטי 

לפרטים נוספים ולקבלת ליווי של עורך דין ארנונה בתל אביב וברשויות נוספות, פנו אל עו"ד אריק כהן בטלפון 03-5099199.

 

עוד מאמרים בנושא:

מוסד מתנדב לשירות הציבור

פטור מארנונה למוסד מתנדב לשירות הציבור

מיהו מוסד מתנדב לשירות הציבור? על מנת שגוף יוכר כ"מוסד מתנדב לשירות הציבור" עליו לעמוד במספר קריטריונים מצטברים, ובין היתר נדרש, כי מטרתו היא העלאת

תובענות ייצוגיות

תובענות ייצוגיות

תובענה ייצוגית הינה תביעה בה אדם אחד יכול לנהל הליך משפטי עבור קבוצה גדולה של נפגעים. המטרה בהגשת תובענה ייצוגית היא איזון בין הכוחות האדירים

תשלום אגרת ביוב ומים

תשלום אגרת מים וביוב  צרכני מים הנמצאים בשטחיהן של רשויות מקומיות נדרשים לתשלום אגרת ביוב ומים, לרוב אחת לחודשיים כאשר החישוב הוא למעשה חודשי ומבוצע

דילוג לתוכן