קבלת היתר בנייה בסיוע עורך דין
קבלת היתר בניה בעזרת עורך דין (או באופן עצמאי) נדרש על פי החוק בישראל עבור ביצוע עבודות ותוספות מסוגים רבים ומגוונים. בין היתר, ההיתרים נדרשים עבור בניית מבנה מגורים או מסחרי, הוספת מרפסת, הוספת קומה, הוספת חנייה, פרגולות, מחסנים והוספת ממ"דים. בנוסף, הוצאת היתר בנייה נדרשת עבור חלוקה של דירות, סגירה של מרפסות, סלילת דרכים חדשות, סגירת דרכים קיימות, ואפילו בהקמת סככות וגדרות במקרים מסוימים.
כמו כן, כיום ישנם עבודות ומבנים הפטורים מהוצאת היתר כגון הקמת גדר עד לגובה של 1.5 מ', הקמת גגון או סוכך מתקפל ועוד.
בדרך כלל, מי שמטפל בהוצאת היתרים אלו הוא הגורם המקצועי המלווה את הפרויקט, בדגש על המהנדס ומשרד האדריכלים, ואולם, פעמים רבות רצוי לפנות לצורך הוצאת היתר בניה לעורך דין בעל מומחיות רבה בתחום אשר יכול לסייע רבות לזירוז ההליכים ולמניעת הוצאות ועיכובים מיותרים.
היבטים של הוצאת היתר בנייה
לפניכם מספר היבטים שחשוב להכיר ולהבין בהוצאת היתרי בניה. עורך דין תכנון ובניה ממשרדנו המתמחה בתחום יוכל להמשיך ולבאר לכם את הפרטים:
- הוצאת היתר בנייה היא תהליך שמתבצע מול הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של הרשות המקומית שבשטחה מצוי המגרש.
- אחד המסמכים המרכזיים שכוללת בקשת ההיתר נקרא גרמושקה, והוא מהווה את התשריט של תוכניות הבנייה.
- מסמך חשוב נוסף של בקשת ההיתר הוא טופס המפרט בין היתר את המהנדס והאדריכל האמונים על תכנון וביצוע המבנה, את מקומות החנייה, את בעל הזכויות בנכס, את תוכנית בניין העיר הרלוונטית ועוד.
- בשנים האחרונות קיימת החמרה בדרישות איכות הבנייה מצד הרשויות המקומיות והעיריות, בין היתר בתחום הבנייה הירוקה לרבות תקן 5281.
- בקשת היתר בניה צריכה להכיל גם את הוכחת הבעלות על הקרקע של מי שמגיש את הבקשה, בעלי זכויות אחרים לפי אחוזים מסוימים שחותמים על התשריט בהתאם לצורך, וכן חתימות של השכנים, מפה טופוגרפית של אתר הבנייה עם חתימה של מודד מוסמך הכוללת קווי בניין, תשתיות וזכויות בנייה, מפה מצבית הכוללת קווי בניין בחלקה והגושים שלידה, ועוד.
- אישור הבקשה וקבלת ההיתר אינה בהכרח קלה ופשוטה, מאחר שהגורמים המקצועיים בוועדה בוחנים אותה בקפדנות, ובכל מקרה שצריך לבצע שינוי בתוכניות או שנפלה טעות באחד המסמכים, עלול התהליך להתעכב מאוד.
סיוע של משרד עורכי דין בהוצאת היתרי בנייה
ככל שמדובר בפרויקט מורכב ונרחב יותר, כך מצד אחד עלולה הוצאת ההיתרים להיתקל במכשולים, ומצד השני לוחות הזמנים דוחקים ושווים הרבה כסף. על כן, חשוב להסתייע בשירותי משרד עורכי דין בעל ניסיון עשיר ורב בעבודה מול ועדות תכנון ובניה מקומיות, ולא להסתמך רק על האדריכל או המהנדס שאינם בקיאים בהכרח בכל ההליכים ודרישותיהם.
לפרטים נוספים ולסיוע בהוצאת היתרי בניה, הנכם מוזמנים לפנות אל אריק כהן – משרד עורכי דין בטלפון 03-5099199.
עוד מאמרים בנושא:

מתי כדאי לפנות לעורך דין בתחום הארנונה?
חשבונות הארנונה מגיעים לכל בית ולכל בית עסק באופן קבוע, ולעיתים קרובות נדמה שאין בהם מקום לערעור. אבל המציאות מלמדת אחרת – לא מעט עסקים,

האם ניתן לערוך חיוב רטרואקטיבי בארנונה?
החוק מתיר לרשויות המקומיות להטיל חיובי ארנונה רטרואקטיביים. אמנם מדובר בהליך יחסית מורכב, אך תחת נסיבות מסוימות הוא מותר למשל: במקרים בהם בעלי נכס אינם

הנחה בארנונה לאנשים עם מוגבלויות – מה שחשוב לדעת
ארנונה היא מס חובה המהווה נטל כלכלי על כל משפחה וכל עסק. על אחת כמה וכמה כשמדובר ביחידים ומשפחות עם מוגבלויות. החוק מספק הנחות משמעותיות

חיובי ארנונה עבור נכס ריק
בעלות על נכס כרוכה כרוך בתשלום מס ארנונה עירוני. רבות הפעמים בהן נשאלנו מה קורה עם חיובי הארנונה עבור נכסים ריקים. לפניכם מאמר קצר מטעם

חישובי ארנונה- נדל"ן מסחרי לעומת פרטי
בין אם אתם מחזיקים נכס למגורים ובין אם בנכס מסחרי, הארנונה מהווה נתח משמעותי מההוצאות. הארנונה מחושבת על פי גודל הנכס במ"ר, כאשר התעריפים משתנים

הזכות להנחה בארנונה – האם ניתן להפחית תשלומי ארנונה לאחר תמ”א 38 או התחדשות עירונית
המושג הכללי "התחדשות עירונית" כולל בתוכו את תמ"א 38 הנחלקת ל: הריסה ובניה מחדש (סעיף 5א') ו/או חיזוק ועיבוי מבנים נגד רעידות אדמה (סעיף 2).