מוסד מתנדב לשירות הציבור

פטור מארנונה למוסד מתנדב לשירות הציבור

מיהו מוסד מתנדב לשירות הציבור?

על מנת שגוף יוכר כ"מוסד מתנדב לשירות הציבור" עליו לעמוד במספר קריטריונים מצטברים, ובין היתר נדרש, כי מטרתו היא העלאת רווחת הציבור, כי המוסד אינו גובה תמורה עבור פעולותיו או שהתמורה שהוא גובה נמוכה באופן משמעותי ממחירי השוק, כי המוסד אינו פועל למטרות רווח ואינו עוסק בפעילות עסקית או שהיקף הפעילות העסקית הינו שולי, כי המוסד משרת בעיקר את תושבי הרשות (למעט במקרים בהם המוסד עוסק בענייני בריאות, רווחה או חינוך לתלמידים עד גיל 25) ועוד.
כיום, בעקבות שינוי הוראות החוק, הסמכות לקבוע האם מוסד פלוני הינו "מוסד מתנדב לשירות הציבור" הינה של הרשות המקומית (עירייה, מועצה אזורית, מועצה מקומית) והיא גם זו שתאשר מתן פטור בהתאם לתנאים ולכללים שקבע המנהל הכללי של משרד הפנים.

מהו הפטור שניתן?

במידה וגוף הוכר על ידי הרשות המקומית כ"מוסד מתנדב לשירות הציבור" הוא יהיה זכאי לפטור של 66% מחיובי הארנונה המושתים עליו בגין הנכסים המוחזקים על ידו.
פטור זה ניתן למוסד המתנדב לתקופה של 3 שנים, כאשר בגין השנה השנייה והשנה השלישית על המוסד להגיש תצהיר אי שינוי נסיבות, כלומר: להצהיר שהפעילות של המוסד נשארה כפי שהיתה בעת מתן הפטור בשנה הראשונה.
הן את הבקשה לקבלת הכרה כמוסד מתנדב (ובהתאמה קבלת פטור מארנונה) והן את התצהיר יש להגיש עד ה-1 לאפריל בכל שנה.
יובהר, כי ככל והבקשה או התצהיר אינם מוגשים במועד ו/או מוגשים לאחר ה-1 באפריל, הבקשה תידחה ללא דיון.

חשיבות ליווי של עורך דין בקבלת הכרה כמוסד מתנדב וקבלת פטור מארנונה

עורך דין המתמחה בארנונה, המכיר את הוראות החוק, התקנות והפסיקה הרלוונטית, בודק ומאבחן את פעילותו של אותו גוף ובוחן האם הגוף אכן "מוסד מתנדב לשירות הציבור" והאם הוא זכאי לפטור מארנונה.
לאחר בדיקה זו, קיימת חשיבות רבה לפעול באמצעות עורך המתמחה בארנונה שעה שאי הגשת מלוא המסמכים ו/או הגשתם באיחור ו/או שלא בהתאם להוראות החוק יביאו לדחיית הבקשה, ובהתאם לאי קבלת הפטור מארנונה.
משרדנו מייעץ ומלווה מספר רב של מוסדות מתנדבים לשירות הציבור והביא להפחתות ארנונה של עשרות מיליוני שקלים למוסדות מתנדבים אלה.

לפרטים נוספים ולסיוע, ליווי וייצוג משפטי בנושא, הנכם מוזמנים לפנות אל אריק כהן – משרד עורכי דין ונוטריון בטלפון 03-5099199.

מוסד מתנדב לשירות הציבור

פטור מארנונה למוסד מתנדב לשירות הציבור

מיהו מוסד מתנדב לשירות הציבור? על מנת שגוף יוכר כ"מוסד מתנדב לשירות הציבור" עליו לעמוד במספר קריטריונים מצטברים, ובין היתר נדרש, כי מטרתו היא העלאת

תובענות ייצוגיות

תובענות ייצוגיות

תובענה ייצוגית הינה תביעה בה אדם אחד יכול לנהל הליך משפטי עבור קבוצה גדולה של נפגעים. המטרה בהגשת תובענה ייצוגית היא איזון בין הכוחות האדירים

תשלום אגרת ביוב ומים

תשלום אגרת מים וביוב  צרכני מים הנמצאים בשטחיהן של רשויות מקומיות נדרשים לתשלום אגרת ביוב ומים, לרוב אחת לחודשיים כאשר החישוב הוא למעשה חודשי ומבוצע

דילוג לתוכן